17/9/2016  JO11-7 staat wederom zijn mannetje!

Alweer de 3e wedstrijd voor dit team! De 7 jongens en 2 meiden raken steeds beter op elkaar ingespeeld en dat is goed te merken!
Vandaag uit tegen de Hazerwoudse Boys. De opstelling start met Marick op doel, Lara en Stian vormen met Hugo op middenveld een verdeding die niemand laat passeren, En de voorhoede van Anouk, Deks en Bas moeten de doelpunten genereren. Messi (Rick) is reserve voor de achterhoede en Rick H. is de reserve bij de voorhoede.

De ploegen zijn aan elkaar gewaagd en het gaat gelijk op. De eerste kans komt al in de 7e minuut na een hoekschop van Bas naar Hugo die met een stiftballetje probeert te scoren, maar deze komt net tegen de lat. Goede kans en dat biedt zicht op meer. Ondertussen moet onze verdediging weer aan de bak want de tegenstander weet ons doel ook te vinden. Maar Lara en Stian weten keer op keer de bal weer af te troggelen.
Even later komt er weer een prachtige kans na een verre uittrap van Marick die goed door de voorhoede wordt aangenomen. Maar de aanval wordt voor het doel gestopt door de tegenpartij.
We krijgen nog veel kansen maar helaas komen ze tegen de paal, net naast of komen de ballen de keeper tegen. Gelukkig staan Messi (Rick), Lara en Hugo goed te verdedigen en weten ze keer op keer dde bal te onderscheppen en het meest belangrijkste: dat ze niet kunnen scoren. En mochten ze toch door de verdediging breken, dan staat daar Marick die als een dijk staat te keepen!

In de 16e minuut komt eindelijk onze echte kans. Een corner van Bas gaat via Anouk op de tegenspeler, maar Lara staat haar mannetje en onderschept de bal en schopt de bal net naast de keeper het doel in 0-1!

De aftrap van de tegenpartij wordt snel onderschept door Bas. Met uitstekend overspelen tussen Deks en Bas wordt de tegenpartij uitgespeeld en schiet Bas op afstand hard in de goal. 0-2! En met deze stand gaan we de rust in.

Na de rust maakt de tegenpartij gebruik van de ruimte die hem even gegeven wordt. 1-2. En hoewel iedereen iets teleurgesteld is, weten ze zich te herpakken en staan ze bij de aftrap weer op scherp. De aftrap wordt genomen en Deks ziet de ruimte die bij Rick H. ontstaat en trapt de bal over de rechterzijde naar voren. Rick geeft een prachtige voorzet aan Bas die de aanval afmaakt met een mooi doelpunt! 1-3! Goed herpakt jongens!

Maar de Haz. Boys laten het er niet bij zitten en gaan de aanval in. Marick heeft een prachtige redding en duikt met ware doodsverachting op de bal. Knap werk!

in de 42e minuut komt onze volgende kans. Bas maakt een mooie solo naar voren en via een prachtige steekpass van Lara ziet de bal voor de vierde keer het net en de 1-4 is een feit.

De Hazerwoudse Boys doen hun best en proberen keer op keer ons doel te vinden. Maar onze jongens en meiden weten de bal steeds te onderscheppen en om weer een tegenaanval te maken. We weten steeds beter het duwwerk van de tegenpartij te omzeilen en laten ons niet van de bal zetten. maar de keeper van HB weet ook wat keepen is en houdt menige kans tegen.

We hebben nog 4 minuten te gaan als Marick een snelle verre uittrap naar Lara geeft. Lara weet te bal voor zich te houden en geeft een goede voorzet naar Hugo, die de keeper uitdaagt en langs de keeper het doel in schiet. 1-5! En dit is ook de eindstand. Moe en voldaan gaan de jongens van het veld af!

Petje af! Ga zo door!

Geen wedstrijdverslagen gevonden

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!